2009 bitter sweets....

Tuesday, February 17, 2009

hidup....2009

azam baru...smgt baru...kekuatan baru...smue org berimpian sprti aku nyatekn td..sgt best...still meet my fwens..our group KAMI...eppy s usual..eppynye diorg..g jalan2...uat assement same2...lepak depan umah yana smbil bwk bekalan koci..gosip2 bahan2 n gelak2..sgt eppy..eppynye...

tp..bg aku..tiada ape2 y berubah..haruskah aku berubah?ape alasanye?
stiap kali bgun dr tdo aku mengharapkn sinar...cahaye...y akn menyuluh jalanku...
betulkah?betulkah aku leh dpt rasai kebahagiaan korg?jawablahhhh...plss jawab soalan aku...plss...tolong aku..

terlena...2009

stiap hari aku terlena..cbe lenakn diri..mengharapkn pg y mendatang dpt mmberi sinar y baru..but..cahaye n sinarnye msh same..xpenah berubah..knp ianye xberubah?aku dh cbe pelbagai care tuk mengubah sinar tersebut kpd sinar harapan...aku dh cbe...cbe sedaye upaye..tuk gelak!!!senyum!!!uat lawak n eppy!!!SEGALENYEE....palsu...

kadang2..aku rse sgt2 penat...berharapkn aku terlena slamenye...tnpe perlu menunggu sinar pg lg...meninggalkn sglenye...

benci...2009

adakah aku ni sampah...xpon aku ni hnye kucing kurap...sanggup kene tendang...kne pkol..semate2 hnye tuk dapat sise mknan dlm tong sampah...aku xmintak ape2 pon...hnye..secebis kasih syg dr "kamu"...secebis sahaje..."kamu" xpernah ke terpk perasaan aku?knp...knp smue nk hancurkn perasaan aku..salah ke aku berbuat baik utk "kamu"?knp "kamu" balas dengan sampah?hati aku ni layak dgn sampah?betul ke?aku mule2 xbrape pasti..but akhrnye bru aku prsaan..ati n perasaan aku ni hnye layak bersame dgn sampah!!!di gune lalu dibuang bersame sampah!!!aku hnyelah secebis sampah....


masa...2009

idop aku trse dingin...sejuk..sunyi sgt...jarum mase rse mcm terhenti..aku rse mcm aku brde di tgh padang pasir pd waktu mlm...sunyinye....adakah aku akn brde di cni slamenye?..tolonglah...sesiape..slamatkn aku...aku sejuk..sunyi..tolonglah aku..aku xmau mcm ni...

trus meraung...wlupon aku sedar takde spe y akn pimpin tgn aku utk bwk kluar dr kegelapan ni..aku tetap menanti bnde y tak pasti..trus meraung....btrusan..sehingga....aku trse smkin lemah..tiada harapan...

aku duduk berpeluk tubuh...jarum mase sprti biase...tetap berhenti..serahkan hatiku padaNya..

trus terlena..terlena dengan perasaan y sangat kosong..dan aku tau..sinar keesokan ari ttp same seperti biase..slamat malam..


harapan...2009

pg...hmpir menjelme smule..aku dikejutkn smule..perasaan aku rse sgt2 berbeza..len dr pg2 sblomni...aku dikejutkn oleh org y aku xbrpe kenal n pasti mengenai die..adakah sme sprti sblom ni?ingin mengambil aku lalu di buang semule tmpt asal aku??tolonglah...aku xnk ape2...just leave me alone...

tp..knp ati aku nk mengenali die?knp aku rse nk sgt2 nk merapati die?smkin aku cbe mejauhi smkin aku rapat ngan die..harapan...?tiade sbrg harapan y aku harapkn..aku ni sekadar sampah y idop ditengah2 emas..wlupon ade berjuta2 emas di keliling aku..tetap nmpk jelas kotoran sampah..

knp kau nk mengutip aku?knp??aku xpunyai ape2 y tinggal..xberharge or bernilai sprti kamu...die hnye tersenyum meghulurkn tgn n tarik aku kluar dr kesunyian...aku pd mulenye terpinge2...lame kelamaan bru sedar...thanks Noraishah binti Zainuddin...Allah telah menganugerahkn syg utk abg truskn perjuangan abg...Allah maha adil..maha penyayang..maha pengasihani...alhamdulillah...

kepercayaan..

sesiape y bace blog aku ni...aku just nk bg tau..stiap masalah y kte trime..kte tanggung...ade penyelesaianye..kite org y beragame n kte de al-quran tuk jd panduan n Allah tuk mx pertolongan...pe y aku cterkn ni berdasarkn pe y aku penah lalui...sygilah penciptamu kerana hanye Die y mmpu bntu kte...pecayelah......

0 comments:

Post a Comment

 
eYeS sEt tO kiLL dA pReSsuRe. Design by Pocket